viernes, 20 de marzo de 2015

Feinetes ? No, gràcies !!

Sense cap mena de dubte, l'espontaneïtat és la gran virtud dels nens. Ells diuen el que pensen quan  menys t'ho esperes i et poden deixar ben estorat . Ells no entenen de formes, de ser políticament correctes, de prejudicis i de totes aquestes actituts pròpies del món adult per tal de "quedar bé". Un exemple d'aquesta espontaneïtat és la història que us explicaré a continuació.

Els dilluns toca classe amb el grup de parvulari, i jo tant tranquil vaig cap a la saleta on s'esperen eles nens com un dia més, quan de sobte una de les nenes més tranquiles que tinc de cop i volta em diu : ," Marc , amb la Carol - l'altra monitora de parvulari - m'ho passava millor perquè jugàvem tota l'estona , amb tu fem moltes feinetes " em va dir la nena clar i català . Però la conversa no va acbar aquí, ja que la meva companya va respondre: " Doncs a la meva classe escrivim molt"  i espontàniament i sense mossegar-se la llengua la nena ens diu : "Doncs no m'agradeu cap dels dos , jo no vull fer feinetes !! " . Ja ho diuen, els nens són el més sincer que puguis trobar a aquest món.

Però el més curiós de la pel·lícula és que la nena en qüestió l'últim dia que vam fer una "feieneta" - petites fitxes que preparo perquè els nens comencin a escriure en anglès - tenia molta curiositat per veure de què es tractava, fins al punt que m'obra la motxilla i em diu : "Dona'm la feineta que la reperteixo" i al veure que no era d'escriure veus la nena tota contenta . Espontaneïtat al màxim exponent.

Els nens volen jugar, lògic, i la gràcia recau en motivar-los a l'hora de fer les "feinetes" . Sempre es pot recórrer al tòpic que a finals de curs les veuran els pares , que a vegades funciona" , però a mesura que la meva aventura a l'escola va avançant la millor motivació és despertar-los la curiositat per aprendre paraules noves, que la tenen . No hi ha res millor quan de cop i volta un nen diu " Mira, això és un rabbit" , aquesta petita acció és el símptoma més evident que les "feinetes" tenen el seu efecte.

Els nens no volen fer "feinetes" , però l'aventatge del grup de petits és la curiositat que tenen per aprendre, i això fa que la funció d'ensenyar si t'ho saps montar bé - no sempre és fàcil- acabi no sent tan pesada com sembla perquè quan veus que el que fas a les "feinetes" ho recorden i ho apliquen al joc,  veus que són més agraïdes del que els nens et diuen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario