jueves, 9 de abril de 2015

Dos i dos no són quatre

S'han acabat les vacances de Setmana Santa per donar pas al darrer tram de la meva particular aventura en les classes d'anglès extraescolars . Com a totes les aventures, mai saps què pot passar, i això és el que succeeix quan es treballa amb nens . Les teoriers evolutives de Darwin deien que les espècies sobrevivien perquè s'adaptaven al medi, doncs quelcom semblant passa quan es treballa amb nens. En aquest cas, és el monitor que s'ha d'adaptar al grup d'infants que té, i pot passar que tot allò que pensaves es desmonti en un moment, com el que ara us explicaré.

Tenia classe amb el grup de cicle mitjà i dos nens s'havien posat malalts, total, que de cop i volta haig de canviar de plans i decideixo improvitzar fer dos jocs que amb el grup de parvuls triomfen. Innocent de mi pensava que s'avorririen i voldrien fer una altra cosa . Doncs ves per on que dos jocs tan simples com una versió del pica-paret i un joc on un s'asseu a una cadira i els altres han d'imitar les passes de l'animal que els hi diu el que està assegut els hi van encantar . Tant els va agradar, que cada dia em demanen jugar-hi. Ja ho veieu, amb això dels nens dos i dos no són quatre i qualsevol teoria premeditada es desmonta en un tres i no res.

No és ben bé el mateix, però en el grup de parvulari vaig haver d'afrontar una altra situació on la necessitat de canviar l'ordre establert. era més que evident. A l'hora de fer fitxes, tenia el problema que uns nens acabaven abans que els altres, i clar, dir-li a un nen de 4 anys que s'estigui quiet sense fer res és complicat. Solució, posar-nos a la taula que està més a la vora de la pissarra i fem la fitxa tots a la vegada . Estratègia desmontada, però problema solucionat , que al cap i a la fi és el que compta.

Aquestses dues situacions del dia són només un simple exemple que fer de monitor i anar amb idees fixes és incompatible, sinó que més aviat és com una aventura on més d'una vegada hauràs de canviar de camí per poder arribar al final de la ruta, que en aquest cas és fer contents els nens , i ja se sap, si els nens estan contents, el monitor conserva la feina.

No hay comentarios:

Publicar un comentario