jueves, 12 de febrero de 2015

Els privilegis del monitor

Molts us pensareu que el gran privilegi de la gent que treballem en el món de l'educació - ja sigui formal o no formal - són els llargs períodes de vacances dels quals disposem , ja sigui Nadal, Setmana Sant, estiu, dies de lliure disposició i similars. Però la cosa no va així, sinó que té a veure amb situacions del dia a dia de l'ofici, com la història que ara us explicaré.

Duia tres setmanes exactes a l'Isidre Martí, concretament era el dijous 27 de novembre, i tocava classe amb els nens de cile mitjà . Per mi aquell dia era un dia qualsevol , però es veu que no, que era un dia especial. Quan tots els nens van arribar a classe em van començar a felicitar , i clar innocent de mi no entenia res, ja que precisament no era pas el meu aniversari . Finalment però, vaig treure l'entrellat de tot plegat, i em felicitaven perquè aquell dia era el dia del mestre - una persona procedent del món del periodisme com jo i que somia dedicar-s'hi no té consciència d'aquestes coses, i com a regal una nena sense que ningú li digués res va dibuixar una bafarada on deia : Marc, el mejor profe de inglés.

Molts potser pensareu que és un detall sense importància, però en té molta, ja que quan portes només tres setmanes en el teu lloc de feina- amb l'afegit de ser novell - i que espontaniàment tots els nens et felicitin i una nena et faci un dibuix així té la seva rellevància . Per ells sóc el seu mestre d'anglès  - no sé que fa el seu mestre de  "veritat"- i sóc aquella persona que quan acaba les classes els prepara jocs perquè s'ho passin bé i per ells aquest detall és la forma d'agrair-me la feina que faig.

Petits detalls com aquest, aparentment insignificants, són un motiu que em dona molta força per fer cada dia amb bon humor l'hora de camí que separa casa meva de l'escola perquè sé que els meus nens s'ho passen bé i a la seva manera agraeixen el que faig per ells. Sí, molts us penseu que els dies de festa és el gran plaer dels educadors, però quan estàs dins del món veus que el gran plaer i que a fi d'afectes és el que t'ha de permetre consevar la feina, és l'afecte que reps per part dels teus nens.

No hay comentarios:

Publicar un comentario